• 4,6656

  • 3,9462

  • 4,0129

  • 165,6222

  • aursfAsociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) a anunțat, luni seara, concluziile întâlnirilor cu reprezentanții băncilor care au dat credite în franci elvețieni (CHF). După două întâlniri cu reprezentanții Volksbank-Banca Transilvania, concluzia este că oferta prezentată deja public rămâne în starea actuală, fără a mai admite îmbunătățiri sau garanții cu privire la fluctuația indicelui ROBOR.

    AURSF și reprezentanții debitorilor s-au mai întâlnit cu reprezentanții Raiffeisen Bank, în această săptămână vor avea loc negocierile cu Piraeus Bank, iar data întrevederilor cu Bancpost urmează să fie stabilită. OTP Bank a refuzat, până acum, să aibă întâlniri cu reprezentanții debitorilor.

    Redăm mai jos, integral, comunicarea AURSF:

    „Echipa de Negociere formată din AURSF și liderii Grupului Clienților cu Credite în CHF continuă procesul de negociere cu băncile care au creditat în CHF în numele celor aproximativ 1.500 de membri care s-au înscris în acest demers.

    Ne-am întâlnit până acum de 2 ori cu reprezentanții Volksbank/Banca Transilvania și Raiffeisen Bank și o dată cu cei ai Băncii Românești și ai Credit Europe Bank. Discuțiile purtate au fost complexe din punct de vedere tehnic, fiind discutate numeroase variante ce se pot materializa într-o ofertă concretă.

    În săptămâna 11 – 15 mai, ne vom întâlni și cu reprezentanții Piraeus Bank, pentru a discuta pe marginea situației clienților pe care îi reprezentăm. Suntem în așteptarea unei confirmări și din partea Bancpost, în ceea ce privește ziua și ora întâlnirii.

    În cadrul discuțiilor purtate cu fiecare bancă care a acceptat întâlnirea, Echipa de Negociere a cerut găsirea unei soluții de reducere semnificativă a ratei, propunând inclusiv o conversie care ar fi presupus asumarea riscului valutar în mod egal de de către ambele părți.

    În această perioadă, băncile ne-au asigurat că sunt într-un stadiu avansat de analiză a mandatelor primite (procurile propriu-zise) și a soluțiilor care pot fi identificate pentru cei pe care îi reprezentăm.

    Răspunsurile sau propunerile concrete vor fi comunicate prin email și/sau telefonic, individual, fiecărui membru care a mandatat AURSF și liderii Grupului Clienților cu Credite în CHF.

    Reprezentanții Volksbank/Banca Transilvania au refuzat orice alternativă de îmbunătățire a ofertei sau de limitare a riscului generat de posibila fluctuație crescătoare a ROBOR pe parcursul perioadei de creditare, menționând că oferta standard este rezultatul unui efort colectiv, care include și demersurile făcute de clienți și de reprezentanții acestora.

    Membrii care au contracte la Volksbank și care au intrat în negocierea de Grup au primit deja pe e-mail înscrisurile negocierii, precum și analiza obiectivă realizată de Echipa de Negociere asupra ofertei Băncii Transilvania.

    În ceea ce privește OTP Bank, singura instituție de credit care a refuzat să se întâlnească cu clienții într-o negociere organizată, în săptămâna 11 – 15 mai vom adresa conducerii băncii un ultim apel, în care vom relua atât argumentelele ce au stat inițial la baza demersului, cât și argumente noi, care s-au născut din experiența negocierii cu cei care au înțeles să își asume măcar responsabilitatea unui dialog deschis cu clienții lor sau din evenimentele ce au avut loc ulterior începerii acestui proces de negociere. Dacă OTP Bank își va menține poziția inflexibilă, nu vom putea înțelege altceva decât că dă dovadă de rea credință în găsirea unei soluții amiabile. Iar într-o atare situație, orice variantă rămâne deschisă, atât pentru Echipa de Negociere, cât și pentru fiecare dintre cei care ne-au mandatat.

    La finalul procesului de negociere, vom pune la dispoziția tuturor celor reprezentați de noi înscrisurile ce țin de procesul de negociere.

    În același timp, continuăm să întreprindem și demersuri de informare către autoritățile implicate, dar și să urmărim îndeaproape și să influențăm în mod benefic procesul legislativ în curs, care vizează identificarea de soluții pentru clienții cu credite în CHF.

    Vrem să vă asigurăm încă o dată că înțelegem pe deplin responsabilitatea pe care o avem de a reprezenta interesele consumatorilor în modul cel mai eficient posibil și că ne desfășurăm întreaga activitate în acest spirit, având ca unic scop obținerea unor soluții care să îi ajute pe aceștia în mod concret să își reducă semnificativ ratele lunare.”

    Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

    Related Posts

    8 Responses to AURSF: Oferta BT-VB, inflexibilă. OTP refuză să discute

    1. Darie spune:

      „Oferta” BT este o mare inselatorie. Dar ca de obicei in romanica decat se vorbeste si nu se face nimic. De ce nu se oate negocia aceasta oferta? De ce nu se poate negocia noul contract de imprumut? Pentru o reducere care nu este chiar atat de mare in cele mai multe cazuri clientul va renunta la procesul in legat de creditul in franci isi ia angajamentul sa nu mai dea banca in judecat si ia un credit in lei cu dobanda variabila si cu un ROBOR la minimul absolut.
      Atentie!!! media ROBOR pe ultmii 8 ani este de 7,22% ce ce duce la un DAE de peste 10%, iar rata va deeni mai mare deat cea in franci fara posibilitatea de a mai da banca in judecata.

    2. OANA spune:

      Care ar fi solutiile in cazul in care nu dorim sa acceptam oferta VB/BT in forma sa actuala ? Exista vreo baza legala de a da in judecata banca pentru alt motiv decat comisionul de risc pe care l-am recuperat deja prin instanta?

      Multumesc,

    3. sam spune:

      Si daca otp nu vrea ce demersuri puteti face ? se poate da si in penal ?

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Scroll to top