• 4,6656

  • 3,9462

  • 4,0129

  • 165,6222

  • BogdanOlteanuBanca Națională a României (BNR) își dorește înființarea unei instituții care să medieze conflictele dintre bănci și clienți, înainte ca acestea să ajungă la instanțe și care să ofere soluții rapide, cât mai puțin costisitor sau chiar gratuit, a declarat viceguvernatorul BNR, Bogdan Olteanu.

    El a mai spus că BNR evaluează o serie de propuneri referitoare la implementarea unui astfel de mecanism independent, care să încerce soluționarea litigiilor dintre consumatorii de servicii financiare și prestatorii acestora.

    „Va trebui să alegem o cale. O instituție cu competențe pe toate domeniile, sau constatăm și în această situație existența unei specificități a industriei financiare și a serviciilor financiare și necesitatea separării domeniului piețelor financiare, care este mai larg decât al serviciilor bancare? Separăm aceste piețe financiare de zona economiei reale? (…) Sunt întrebări la care trebuie, probabil în această primăvară, să dăm un răspuns și să facem propuneri de legiferare. Vom aștepta apoi din partea Parlamentului să ne creeze cadrul instituțional în care să putem funcționa”, a declarat luni Bogdan Olteanu, citat de Agerpres, la Colocviul cu tema „Soluționarea alternativă a diferendelor în domeniul bancar”.

    În opinia viceguvernatorului, asigurarea unui echilibru între consumator și agentul economic este importantă inclusiv din perspectiva asigurării stabilității financiare, dar și din punctul de vedere al stabilizării și încurajării creditului. „Cel puțin din aceste două puncte de vedere, interesul BNR în instituirea mecanismului este evident”, a explicat Olteanu.

    Oficialul BNR a subliniat că, în țara noastră, protecția consumatorului, mai ales al celui de servicii financiare, reprezintă o necesitate socială, dar și o responsabilitate instituțională generată de adoptarea, în 2013, a Directivei 11, care este în proces de implementare și în România. „Prin această directivă se urmărește implementarea unui mecanism prin care, între comerciant și consumator să se poată realiza o soluționare alternativă a eventualelor dispute, anterior accesului la instanță”, a mai spus Olteanu.

    Viceguvernatorul BNR crede și că este foarte important ca soluțiile propuse să fie accesibile financiar, mai ales că Directiva Europeană se referă la costuri zero sau simbolice pentru consumator. De asemenea, soluțiile trebuie să fie rapide și eficiente.

    Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

    Related Posts

    One Response to BNR ar vrea o instituție de mediere între bănci și clienți

    1. gelu spune:

      Se apropie procesele bancilor cu anpc. A inceput sa va fie frica!!!!!!!

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Scroll to top