• 4,6656

  • 3,9462

  • 4,0129

  • 165,6222

  • Laszlo-DiosiOTP Bank are în portofoliu cu câteva sute de credite în franci elvețieni (CHF) mai puțin decât la începutul anului, spune șeful băncii cu capital maghiar, Laszlo Diosi. CEO-ul OTP susține că banca pe care o conduce a oferit clienților o mulțime de facilități prin care povara ratelor să le fie diminuată și că a respectat întocmai cerințele Băncii Naționale a României.

    Diosi estimează, pentru anul în curs, o stagnare a creditării și ar vrea ca statul să continue să pompeze bani publici în programe de garanții care să ajute băncile să câștige mai mult. Șeful OTP Bank se plânge de lipsa de „clienți buni” și de garanțiile pe care le oferă companiile atunci când solicită credite.

    „Da, încă produc provizionare”, spune Laszlo Diosi despre creditele în CHF, într-un interviu pentru Agerpres. „Noi oferim soluții conforme cu ceea ce a cerut BNR, adică ratele pe care clienții trebuie să le plătească, dacă aceștia semnează acordul de discounturi, putem să le aducem la nivelul din noiembrie-decembrie anul trecut”.

    „Deja am aplicat în aprilie LIBOR negativ și acum oferim o scădere a dobânzii de un punct procentual pentru șase luni”, se mai laudă șeful OTP. „Dacă dobânda era de 6%, acum, clienții care au semnat un act adițional de reducere a dobânzii pentru 6 luni, trebuie să plătească 4,1% dobândă”, mai spune Diosi.

    „Noi ne asumăm aceste costuri și în fiecare lună pierdem un milion de lei”, se plânge șeful băncii maghiare, care adaugă că se lucrează la proiectul anunțat recent. „În prezent, testăm mai multe soluții posibile pentru clienții cu credite în franci elvețieni, prin care să reducem dobânzile astfel încât ratele să scadă la un nivel similar sau mai mic decât erau în decembrie 2014. Am început testele acum aproape trei săptămâni, urmând ca, pentru dezvoltarea soluțiilor finale, să ne consultam și cu reprezentanții clienților”.

    „Este o problemă pe care trebuie să o rezolvăm împreună cu clienții, iar noi avem un proiect pilot prin care facem simulări pentru diferite soluții. Înțelegem foarte bine problema, înțelegem foarte bine ce înseamnă aceasta pentru clienții noștri și vrem să dezvoltăm o soluție împreună. De pildă, cu AURSF, am discutat și cu ei. A fost o discuție foarte bună, foarte deschisă și vrem să continuăm. Cred că inițiativa aceasta din sfera civilă este foarte bună pentru viitor pentru că nu totul poate fi rezolvat de către stat. Mulți cred că statul trebuie să rezolve toate problemele în țară, dar într-un stat democratic, multe dintre probleme putem să le rezolvăm și între noi, părțile direct implicate”, a mai spus Diosi.

    Despre evoluția portofoliului de credite în CHF, CEO-ul OTP a spus că „s-a redus cu câteva sute de contracte, rata de default a fost mai mare decât în mod normal, însă nu cu mult, dar au fost și clienți care au convertit creditele în euro sau lei”.

    Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

    Related Posts

    9 Responses to Ce spune Laszlo Diosi (OTP Bank) despre creditele în franci elvețieni

      • silviu spune:

        mare dreptate are DIOSI , n-a facut nimic ptta corect dobanda clienti de cand a explodat francul, a oferit numai solutii in defavoarea clientului; 6,12 luni fara dobanda dar soldul creste.am trimis o cerere pt clauzele abuzive din contract respectiv pt indicele de referinta libor care nu s a respectat pe parcursul anilor si ei au raspuns ca se va respecta din luna oct, adica dobanda va scadea cu 0.73%.intrebarea este alta:de ce nu a ti aplicat dobanda corectata la indicele libor pe parcursul derularii contractului?

    1. GIRANT BRD Galati spune:

      HG 1553/2004 republicata 2011 privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor. Hotararea 1553/2004 republicata 2011

      Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 695 din 30 septembrie 2011

      Republicata in temeiul art. II din Hotararea Guvernului nr. 795/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 11 august 2011, dandu-se textelor o noua numerotare. Hotararea Guvernului nr. 1.553/2004 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 902 din 5 octombrie 2004 si a mai fost modificata si completata prin:
      Hotararea Guvernului nr. 1.822/2005 pentru abrogarea si completarea unor acte normative din domeniul protectiei consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 10 din 5 ianuarie 2006;
      Hotararea Guvernului nr. 957/2008 pentru modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 629 din 29 august 2008;
      Hotararea Guvernului nr. 404/2010 pentru modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalitati de incetare a practicilor ilicite in domeniul protectiei intereselor colective ale consumatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 323 din 17 mai 2010.

      Art. 1
      Prezenta hotarare are ca scop incetarea activitatilor si practicilor ilicite prevazute de actele normative cuprinse in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare, in vederea cresterii gradului de protectie a intereselor colective ale consumatorilor si imbunatatirii raporturilor juridice dintre consumatori si operatorii economici.

      Art. 2
      In sensul prezentei hotarari, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
      a) practica ilicita — orice actiune sau inactiune prin care sunt incalcate dispozitiile actelor normative prevazute in anexa si care afecteaza interesele colective ale acestora;
      b) interes colectiv — scopul, a doi sau mai multi consumatori, care urmareste recunoasterea unui drept prevazut de lege;
      c) autoritati competente — autoritatile publice abilitate prin actele normative in vigoare sa supravegheze si sa sanctioneze cazurile de incalcare a drepturilor consumatorilor;
      d) organizatii abilitate — organizatii neguvernamentale ale consumatorilor, abilitate de lege in scopul introducerii de actiuni in justitie pentru apararea drepturilor si intereselor colective legitime ale consumatorilor impotriva faptelor ilicite, ale caror drepturi si obligatii sunt reglementate de art. 30 si 37 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

      Art. 3
      (1) Autoritatile competente in primirea si solutionarea petitiilor ce sunt formulate de catre consumatori prin intermediul organizatiilor abilitate, referitoare la savarsirea de fapte ilicite prin care sunt afectate interesele colective ale consumatorilor, sunt prevazute in anexa.
      (2) Solutionarea sesizarilor cu privire la savarsirea unor fapte ilicite se realizeaza potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 233/2002.
      (3) In cadrul termenului de solutionare a sesizarilor, autoritatile competente vor dispune, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, in cazuri temeinic justificate, masurile si/sau sanctiunile contraventionale prevazute de actele normative cuprinse in anexa, in vederea incetarii, limitarii ori inlaturarii efectelor produse prin practica ilicita, in regim de urgenta, dupa caz, in termen de maximum 20 de zile calendaristice de la data primirii sesizarii.
      (4) Nerespectarea masurilor dispuse de autoritatile competente se sanctioneaza conform dispozitiilor actelor normative care reglementeaza domeniul de activitate incalcat prin practica ilicita.
      (5) In vederea incetarii, limitarii sau inlaturarii efectelor produse printr-o practica ilicita, informarea consumatorilor se va realiza ori de cate ori se impune, prin orice mijloc de informare a opiniei publice. Modalitatea de informare se va concretiza prin publicarea deciziei autoritatii publice, in tot sau in parte, si stabilirea modului in care urmeaza sa se realizeze ori prin publicarea, pe cheltuiala contravenientului, a unuia sau mai multor anunturi rectificative, cu fixarea continutului si a modului de difuzare si/sau publicare.

      Art. 4
      Prezenta hotarare se aplica numai cu respectarea dispozitiilor dreptului international privat in ceea ce priveste legea aplicabila, fiind incidente fie dispozitiile legale din statul membru in care a fost savarsita practica ilicita, fie dispozitiile legale existente in statul membru in care s-au produs efectele faptei ilicite.

      Art. 5
      (1) In cazul in care interesele colective ale consumatorilor dintr-un stat membru al Uniunii Europene sunt lezate prin fapte ilicite savarsite pe teritoriul Romaniei sau autorul acestora isi are sediul in Romania, organizatiile abilitate din acel stat au posibilitatea de a sesiza autoritatile competente din Romania in preluarea si solutionarea sesizarilor. Sesizarea va fi insotita de lista intocmita de Comisia Europeana si publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, cuprinzand organizatiile abilitate din acel stat, fapt ce face dovada capacitatii lor de a sesiza autoritatile competente.
      (2) In vederea stoparii activitatilor si practicilor ilicite indreptate impotriva intereselor colective ale consumatorilor, survenite la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene, la solicitarea organizatiilor abilitate din Romania, lista cuprinzand numele si scopul acestor organizatii va fi comunicata Comisiei Europene.

      Art. 6
      (1) O organizatie abilitata a unui stat membru al Uniunii Europene, care reprezinta interesele colective ale consumatorilor lezate de catre un operator economic din Romania, inainte de a sesiza autoritatea competenta cu atributii in domeniul protectiei consumatorilor pentru dispunerea masurilor impuse in vederea stoparii practicii ilicite, se va adresa persoanei care se face vinovata de savarsirea faptei ilicite, precum si organizatiei abilitate din Romania, potrivit prezentei hotarari, pentru incetarea practicilor ilicite.
      (2) Organizatiile abilitate din Romania, cuprinse in lista intocmita de Comisia Europeana si publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si care reprezinta interesele colective ale consumatorilor romani lezate de catre un operator economic din Romania, inainte de a sesiza autoritatea competenta cu atributii in domeniul protectiei consumatorilor, pentru dispunerea masurilor impuse in vederea stoparii practicilor ilicite, se va adresa persoanei care se face vinovata de savarsirea faptei ilicite.
      (3) In situatia in care practica ilicita nu inceteaza in termen de 14 zile calendaristice de la data la care s-a adresat persoanei care se face vinovata de savarsirea faptei ilicite, organizatia respectiva al carei interes colectiv a fost vatamat se va adresa autoritatii competente cu atributii in domeniul protectiei consumatorilor, stabilita prin actele normative prevazute in anexa.

      Art. 7
      Prevederile prezentei hotarari nu ingradesc dreptul consumatorilor de a formula plangeri si sesizari in apararea intereselor lor individuale si nici dreptul asociatiilor de protectie a consumatorilor de a actiona potrivit prevederilor legale in vigoare.

      Art. 8
      Dispozitiile privind publicitatea si teleshoppingul din domeniul de competenta al autoritatilor publice care nu sunt in subordinea Guvernului si care aduc atingere intereselor colective ale consumatorilor pot fi reglementate prin act administrativ al conducatorului autoritatii respective, in vederea cresterii gradului de protectie a intereselor colective ale consumatorilor.

      Art. 9
      Prezenta hotarare transpune Directiva 2009/22/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind actiunile in incetare in ceea ce priveste protectia intereselor consumatorilor, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L110/30 din 1 mai 2009.

      Art. 10
      Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

      ANEXA – Actele normative care intra sub incidenta prevederilor art. 1

      Nr. Dispozitiile legale Autoritatile publice competente
      crt.
      1 Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale Autoritatea Nationala pentru Protectia
      comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea Consumatorilor
      reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia
      consumatorilor, cu modificarile ulterioare

      2. Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele Autoritatea Nationala pentru Protectia
      incheiate intre comercianti si consumatori, republicata, cu Consumatorilor
      modificarile ulterioare autoritatile administratiei publice locale

      3. Legea nr. 365/2002 privind comertul electronic, republicata Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale
      Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii
      Datelor cu Caracter Personal
      Ministerul Administratiei si Internelor

      4. Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si Consiliul National al Audiovizualului
      completarile ulterioare Autoritatea Nationala pentru Administrare
      si Reglementare in Comunicatii

      5. Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu Agentia Nationala a Medicamentului
      modificarile si completarile ulterioare si a Dispozitivelor Medicale

      6. Ordonanta Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de Autoritatea Nationala pentru Protectia
      comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicata Consumatorilor
      Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului

      7. Ordonanta Guvernului nr. 130/2000 privind protectia Autoritatea Nationala pentru Protectia
      consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la Consumatorilor
      distanta, republicata, cu modificarile ulterioare

      8. Ordonanta Guvernului nr. 106/1999 privind contractele incheiate Autoritatea Nationala pentru Protectia
      in afara spatiilor comerciale, republicata Consumatorilor

      9. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2011 pentru protectia Autoritatea Nationala pentru Protectia
      consumatorilor la incheierea si executarea contractelor privind Consumatorilor
      dobandirea dreptului de folosinta pe o perioada determinata a Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
      unuia sau a mai multor spatii de cazare, a contractelor pe termen
      lung privind dobandirea unor beneficii pentru produsele de
      vacanta, a contractelor de revanzare, precum si a contractelor de
      schimb

      10. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind Autoritatea Nationala pentru Protectia
      contractele de credit pentru consumatori, aprobata cu modificari Consumatorilor
      si completari prin Legea nr. 288/2010

      11. Ordonanta Guvernului nr. 85/2004 privind protectia Autoritatea Nationala pentru Protectia
      consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la Consumatorilor
      distanta privind serviciile financiare, republicata, cu modificarile si
      completarile ulterioare

      12. Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile Autoritatea Nationala pentru Protectia
      asociate acestora, republicata, cu modificarile si completarile Consumatorilor
      ulterioare

      13. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea Autoritatea Nationala pentru Protectia
      de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a Consumatorilor
      furniza servicii in Romania, aprobata cu modificari si completari prin
      Legea nr. 68/2010

    2. Chris spune:

      Readuceti marja „fixa” la valoarea de la data acordarii creditelor si restituiti sumele incasate abuziv!

    3. George spune:

      „Da, încă produc provizionare”, spune Laszlo Diosi despre creditele în CHF, într-un interviu pentru Agerpres. „Noi oferim soluții conforme cu ceea ce a cerut BNR, adică ratele pe care clienții trebuie să le plătească, dacă aceștia semnează acordul de discounturi, putem să le aducem la nivelul din noiembrie-decembrie anul trecut”.
      Cand a cerut BNR-ul asa ceva?

    4. George spune:

      Ce solutii A CERUT BNR? BNR-ul parca zicea ca nu se poate sa se impuna bancilor cum sa gestioneze acesta criza francilor. Sau erau doar vorbe pentru presa, realitatea fiind cea pe care o relateaza acum cel de la OTP…

    5. Florin spune:

      Vorbe GOALE lipsite de continut!!! NU exista solutii decat pro banca! NU se negociaza nimic cu clientul. Sunt doar declaratii de presa pt spalarea imaginii…

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Scroll to top