• 4,6656

  • 3,9462

  • 4,0129

  • 165,6222

  •  

    Marius Dunca, președinte ANPC

    Marius Dunca, președinte ANPC

    Băncile sunt obligate să pună la dispoziţia consumatorilor  contractele de credit sau actele adiţionale de restructurare, înainte de a fi semnate de client.

    Acesta poate lua contractul cu el pentru a-l studia, putând să solicite consultanţă de  Protecţia Consumatorului.

    „Prin lege, operatorul financiar bancar este obligat să pună la dispoziţia consumatorului contractul înainte, nu mă duc şi-l semnez acolo. Am voie să solicit contractul şi să-l duc la un profesionist. Să nu ne ducem să-l semnăm, este dreptul nostru în calitate de consumator. Îmi pune banca un contract de 30 de pagini şi mă pune să-l semnez în cinci minute”, a declarat miercuri Dunca într-o conferinţă de presă.

    El a îndemnat clienţii care nu au cunoştinţe financiar-bancare şi nu înţeleg clauzele contractuale şi implicaţiile acestora să se adreseze ANPC pentru a primi consiliere, dacă contractul este în regulă sau nu ar trebui acceptat în forma respectivă.

    Băncile care nu respectă prevederea riscă sancţiune contravenţională între 10.000 şi 50.000 de lei şi sunt obligate să întrerupă această practică.

    Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

    Related Posts

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Scroll to top