• 4,6656

  • 3,9462

  • 4,0129

  • 165,6222

  • avasilConsilierul BNR Adrian Vasilescu are o admirație pe care nu și-a ascuns-o niciodată pentru perioada interbelică și pentru a doua jumătate a secolului 19, iar într-un articol publicat astăzi ne îndeamnă să ne întoarcem înapoi în timp pentru a observa că românii nu au fost întotdeauna leneși și necompetitivi.

    ”Dimpotrivă, ne convingem că avem un filon sănătos. Şi că, de-a lungul timpurilor, dar cu deosebire în vremea lui Carol I, elitele şi mari părţi ale claselor sociale şi-au afirmat şi capacitatea de a valorifica acest filon sănătos în folosul ţării”, spune Vasilescu într-un comentariu publicat pe mediafax.ro.

    Venerabilul consilier al Guvernatorului BNR, mult mai apropiat de acele timpuri decât noi, ne povestește despre construirea căii ferate din România între 1869 și 1916, o perioadă în care s-a reușit acoperirea unei suprafețe mari din țară cu căi ferate.

    Asta în contrast cu anii mai recenți, în care nu numai că nu s-au mai construit căi ferate, dar cele existente s-au degradat considerabil. În plus, nici orientarea spre autostrăzi nu a adus vreo îmbunătățire a infrastructurii de transport.

    ”Desigur, o astfel de înfăptuire a fost posibilă într-un climat de creaţie şi de edificare, imprimat de şcoli bune, de societăţi de dezbateri, de preocupări pentru dezvoltarea economiei şi de legiferări moderne. Şi, cu deosebire, de personalităţile ilustre ce au dus pe culmi construcţiile româneşti”, explică Vasilescu unul dintre motivele principale ale succesului din urmă cu 150 de ani.

    Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

    Related Posts

    2 Responses to Povești din tinerețe, de la 1869, cu Adrian Vasilescu

    1. anaoniga spune:

      sEFII din conducerea B.N.R. sa nu va mai tineti amantele pe banii nostri in hotelul B.N.R. rUSINE,RUSINE , r4usine.

    2. DIDI spune:

      as fi de acord cu domnul vasilescu daca nu as stii ca toti acei oameni extraordinari care au infaptuit lucruri minunate fusesera scoliti in strainatate. de altfel, multi dintre ei acolo si-au facut cariera. daca vorbim strict despre calea ferata din romania, atunci, ca si acum, a fost o afacere cu profituri imense pentru companiile contractoare… rezultatul e vizibil, dar costurile generate la vremea respectiva au fost enorme. tot din cauza coruptiei.
      aici, domnule vasilescu, putini ne intrec si nu cred ca ne depaseste nimeni. poate va mai amintiti si de alte investitii realizate in romania interbelica. poate afacerea tunurilor skoda va spune ceva? sau poate stiti ceva despre afacerile incheiate de malaxa la masa de poker cu regele? sau poate numele lui auschnitt, alt mare industrias si profitor al contractelor cu statul, va spune ceva?
      concluzia o trageti singur.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    Scroll to top