• 4,6198

  • 3,9810

  • 3,9869

  • 163,9971

  • Raiffeisen Bank a venit cu o reacție după ce unii oficiali au acuzat insituția financiară de practici înșelătoare în cazul creditării în franci elvețieni.

    „Raiffeisen Bank apreciaza ca neintemeiata concluzia ANPC conform careia banca a avut practici comerciale incorecte in relatia cu clientii care au contractat credite in CHF si sublinieaza cu toata responsabilitatea faptul ca, in activitatea sa, banca a respectat si respecta dispozitiile legale in vigoare.

    Reamintim opiniei publice faptul ca prevederile legale au suferit modificari multiple de-a lungul anilor, iar aprecierea practicii la un anumit moment trebuie analizata in raport cu dispozitiile legale in vigoare la acea data.

    Mentionam ca Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii, act normativ care sta la baza incheierii procesului-verbal de catre ANPC a intrat in vigoare la inceputul anului 2008, in conditiile in care practicile analizate si sanctionate de catre ANPC vizeaza in mod preponderent anii 2006-2007. Prin urmare nu exista un temei legal care sa justifice sanctionarea noastra si din acest motiv vom contesta in instanta decizia ANPC”, au declarat reprezentantii bancii.

    Raiffeisen a convertit 663 de credite din franci elvețieni în lei în 2017 și a redus la 5.221 numărul de împrumuturi în moneda elvețiană din portofoliu, la jumătate față de 2008.

     

    Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

    Related Posts

    One Response to Raiffeisen Bank, REACȚIE la acuzația de practici înșelătoare pe credite în CHF: „Banca a respectat și respectă dispozițiile legale în vigoare”

    1. Anca spune:

      Rog pe cei de la ANPC cand vor ajunge la BANCA ROMANEASCA sa-i întrebe de ce au lansat credite in monede exotice: in franci elvetieni si yeni japonezi? Stiau foarte bine ce se intampla si au profitat de costurile reduse de finantare. Vă rog sa-i întrebați ce oferta au facut clientilor de conversie? Sa-i mai întrebați si daca in ultimele 3 luni au crescut dobanda fara acordul clientilor ca urmare a scăderii cursului. Cu alte cuvinte de ce contractul contine clauze care sa protejeze doar banca in caz de fluctuația a cursului, iar clientii nu sunt protejați in niciun fel, oare este corect atâta timp cât acest contract a fost emis in totalitate de banca in calitate de profesionist. Nu este clauză abuzivă a te apără doar pe tine in calitate de profesionist iar clientul sa suporte intreaga pierdere urmare a incompetentei tale in calitate de profesionist. Nu ai oferit tu merge otrăvite clientilor.. …. degeaba va ascundeau după legi pentru ca e mai mult decât evident că ati profitat de surse de finanțare ieftine punând toate riscurile in spatele clientilor. Aceasta banca nu a dorit sa negocieze cu niciun client cand ă a fost vorba de a gasi solutii de conversie. Sunt inumani orientați pe stoarcerea clienti lor de bani….. O atitudine sfidătoare față de clienti…… RUSINE sa le fie. Succes ANPC-ului si sa le tranteasca o amenda sa simtă ce inseamna sa-ti bati batut joc de clienti.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Scroll to top