Persoana care nu primeşte bon fiscal şi nu i se restituie banii pentru un produs cumpărat dintr-un magazin ori nu este lăsată să plece din restaurant fără să achite consumaţia, tot fără bon, poate apela Serviciul 112 sau chema ANAF, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.
Întrebat de jurnalişti, la finalul şedinţei de Guvern, ce ar trebui să facă o persoană care a cumpărat o pâine şi nu a primit bon fiscal, purtătorul de cuvânt al Guvernului nu a prezentat o procedură concretă, apreciind doar că ar putea fi apelat Sistemul Unic de Apeluri de Urgenţă 112 sau chemaţi reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
„Este o speţă la care e dificil de răspuns în momentul de faţă. Insişti ca vânzătorul să-ţi dea bonul, dacă nu, vei chema Poliţia, cu pâinea în mână, probabil, nu ştiu. E o întrebare, sigur, la limita anecdoticului. Suni la 112… nu ştiu ce să spun la întrebarea asta. Pentru o pâine, nu ştiu”, a spus Calotă, citat de Mediafax.
El a precizat că filosofia acestei măsuri urmăreşte determinarea vânzătorilor să elibereze bon fiscal.
„În momentul în care un cumpărător nu solicită bon fiscal, e lipsit de şansa – mică, mare – de a câştiga la Loteria bonurilor fiscale. Deci, dacă comerciantul mă lipseşte pe mine de dreptul de a trage un loz în plic, înseamnă că eu pot să nu-l plătesc”, a spus oficialul guvernamental.
Acest articol este proprietatea Pagina de Bănci și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.